24.6.12

- 20 de grade in iunie la Cluj! :-)

foto: Pinto Horse
M-a contactat o studenta-designer vestimentar de la UAD (Universitatea de Arta si Design), sa facem o sedinta foto pt lucrarea de masterat al ei...

Ne-am intalnit de 2-3 ori si am facut planuri...
Tinutele ei sunt crosetate si vroia ceva atmosfera de iarna, frig etc. Trebuie sa mentionez ca suntem in iulie :-) ... si budget-ul nu ne permite o excursie la polul nord :-) ...

Ne-am gandit in diferite locatii... dar pana la urma am ramas sa facem in studio, asa ca eu trebuia sa "rezolv" sa fie destul de frig in Lighthouse Studio. :-)

paranteza:-)  V-am mai povestit ca eu, cand am lucrat in Budapesta, pt revistele Playboy, Elite, Penthouse lucram pe film, mai precis pe diapozitiv. Care este diferenta majoara? Cand lucrezi pe film si apesi pe butonul de declansare a aparatului, atunci se intampla totul! deci ce a iesit din aparat trebuia sa predai la redactie... Azi cum lucram pe digital? "hai lasa... scoatem/punem ulterior in photoshop"... propozitia asta aproape la fiecare sedinta este rostit de cineva... cel putin o data...
Sunt de acord cu postprocesarea! sa nu ma intelegeti gresit :)
dar este o diferenta mare intre "postprocesare" si "photoshop-are". Postprocesarea (in intelesul meu) inseamna corectiile necesare - contrast, culori, sa zicem, si o mica corectie a unor defecte ale pielii... cand deja te bagi sa scoti elemente din cadru sau sa faci modificari majoare, manipulari, pt mine este altceva...  cu toate astea, consider ca trebuie sa ne folosim de tehnica aceasta noua - fiecare dupa gustul lui (rasucit sau nu:-):-)  dar cred ca un fotograf bun trebuie sa fie in stare sa faca multe lucruri/modificari etc din aparat in momentul declansarii!
  
O recomandare: daca puteti sa faceti ceva "modificari" in momentul cand apasati pe butonul de declansare faceti-o!!! un exemplu: exista filtre foarte bune care au efecte pe care, ulterior, cine se pricepe bine, le poate sa faca din Ps. Dar, pt cei care nu doresc sau nu se pricep sa modifice fotografiile ulterior, este recomandat sa le foloseasca! De exemplu un filtru soft care este foarte util la portrete, nuduri sau diferite abordari artistice al unei teme.


Am facut o schema de iluminare care m-am gandit ca se potriveste la aceasta tema. Am folosit ca si lumina principala un blitz de studio de 1000w cu un beauty dish cu grid pe un boom, pe fundal am folosit un blitz de 500w cu un gel albastru, iar din stanga-spate un blitz de 500w cu o umbrela spre model (de la aceasta lumina are un contur foarte subtil la gat din partea stanga.

Deci... stiam ce vreau dar ne-au lipsit accesoriile "profesionale"(diferite spray-uri care sa faca efectul de floare de gheata...exista!) asa ca trebuia sa improvizam la fata locului :-)

Am comandat de la Technic Glass un geam de 120x180cm apoi marginile le-am dat cu pudra de talc si cu un ziar am sters ca sa fie cat mai neregulat. In spatele sticlei statea modelul.
Aceasta sticla a fost "layer"-ul analog :-)


Ulterior, in PS, am ajutat putin acest efect de floare de gheata cu contrast si culori.

Bilutele, sau fulgii de zapada, cum doriti :-) pur si simplu au fost aruncate cu o mare precizie de catre Tea Mot (designer) :-) , dupa cateva incercari a iesit acest cadru :-) ...

Vreaau sa multumesc pt echipa care m-a ajutat in acest proiect, fara ei nu puteam sa realizez aceasta sedinta!

Gabriela Popescu - Make Up
Mihaela Vanca - designer, asistent
Tamás Zoltán - fotograf, asistent
Bethlendi Tamás - fotograf, asistent, making of video (in curand... :-)
Bartha Lóránd - fotograf, asistent





2 comments:

h0z0 said...

FFFF. frumos rezultatul!!

Pinto Horse said...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=444664535555070&set=a.249975348357324.69646.100000345830987&type=1&theater